Co można stworzyć wykorzystując narzędzia online ?


Nie spodziewałem się, że to możliwe...

Zaczęło się od tego... Luźna rozmowa z synem i od słowa do słowa doszliśmy do tego, że przydałby mu się mikser audio, którego jeszcze nie posiada,

Jak na profesjonalny projekt przystało, zebrałem jego oczekiwania i zacząłem szukać rozwiązań. Każde przedsięwzięcie powinno mieć swój budżet, no u mnie wyglądał on bardzo skromnie, więc trzeba było pokonać także i to wyzwanie.

W pierwszej kolejności postanowiłem zająć się elektroniką. Jak to zrobić, co kupić, jak to będzie działać, co się po drodze zepsuje ? Sporo dylematów... Oczywiście znalazłem odpowiednie narzędzie w sieci, darmowe. Opisałem je w artykule Projekty elektroniczne dla dzieci, czy to możliwe ?

Elektroniczna część urządzenia była gotowa. No może gotowa to za dużo powiedziane - zaprojektowana i przetestowana ;-)

Przyszedł czas na zaprojektowanie obudowy. Potrzebowałem bardziej zaawansowanego narzędzia niż to opisane w artykule "Projektowanie 3D dla najmłodszych" Oczywiście znalazłem coś, co sprostało potrzebom jakie miałem na tym etapie projektowania. Narzędzie SketchUP, które jest oprogramowaniem desktopowym, posiada również wersję on-line:


Jak być może się spodziewacie, możliwość używania tej aplikacji poprzedzona jest koniecznością założenia konta. Można wykorzystać posiadane konto w Google:


Po założeniu konta interesującą nas aplikacje znajdziemy w "Moich aplikacjach" w opcjach konta:


Interesującej nas aplikacji szukamy w "Moich produktach"


W tym miejscu szukamy aplikacji do projektowania 3D w wersji web:


Tym sposobem dotarliśmy w końcu do miejsca, w którym możemy rozpocząć naszą przygodę z bardziej zaawansowanym projektowaniem 3D. Dotrzemy tym sposobem do ekranu, na którym będą widoczne wszystkie stworzone przez nas dotąd projekty:


Omówię kilka możliwości tej aplikacji, opowiem co gdzie się znajduje na przykładzie projektu z tytułowego zdjęcia:


Zaczynamy od lewego, górnego rogu. Tu mamy menu, w którym znajdziemy m.in. zapisanie, pobranie, wyeksportowanie naszego projektu. Zdecydowanie przydatna opcja eksportu w przypadku modeli 3D, które chcemy wydrukować ;-) Znajdziemy w tym miejscu również funkcję drukowania, nie jest to jednak druk 3D. W górnej części widzimy nazwę naszego projektu:


Lewa strona ekranu to narzędzia do tworzenia i modyfikowania obiektów. Perspektywa widoku elementu może być zmieniona przy wykorzystaniu narzędzia dostępnego w tym zestawie:

Prawa część ekranu to elementy odpowiedzialne za właściwości obiektów takie jak np. kolor, faktura. Z tego miejsca mamy również dostęp do biblioteki gotowych elementów, które możemy użyć w swoim projekcie. To znacznie przyspiesza pracę.


W projekcie użyłem wyświetlacza, trzeba było też graficznie coś opracować. W obudowie wycięte jest logo, które zaprojektowałem w Canva, narzędziu omawianym w artykule "Przygotuj materiał do lekcji inaczej..."


Tym sposobem, łącząc dostępne w sieci narzędzia, udało mi się stworzyć w pełni funkcjonalne urządzenie, które prezentuje się tak...


Ten artykuł to oczywiście jedynie krótka informacja pokazująca, że takie narzędzie w sieci istnieje. Zapraszam do kontaktu, możemy umówić się na szkolenie z tego czy też innego z narzędzi jakie opisuję na swoim blogu.

Pozdrawiam serdecznie

WM


Prześlij komentarz

0 Komentarze