Praca zespołowa, realizacja zadań które doprowadzą do odniesienia sukcesu, to cele jakie powinny przyświecać współczesnej edukacji.
Kończąc edukację moglibyśmy być przygotowani do tego, aby w przyszłym życiu zawodowym wiedzieć, że osiągnięcie sukcesu tkwi w pracy zespołowej. Samodzielnie, posiadając tylko część kompetencji, trudno nam będzie zrealizować szerokie zadanie związane z pracą, jaką będziemy wykonywać.
Wspólna praca to m.in. wspólne realizowanie projektu. Projekt to szereg różnorodnych zadań jakie są realizowane przez kompetentne osoby. Aby praca była uporządkowana i przejrzysta, warto zastosować jakieś narzędzie, które nam to ułatwi. I tu z pomocą przychodzi nam Trello
Jak to w przypadku aplikacji internetowych bywa, aby móc skorzystać z zasobów tego narzędzia, trzeba się zarejestrować. Można tu skorzystać z promowanego w tym artykule linka
Można wykorzystać posiadane konto u jednego z popularnych provider'ów:
Po zalogowaniu się od razu możemy przystąpić do używania narzędzia. Przedstawię możliwości tego narzędzia na przykładzie stworzenia i sposobu wykorzystania tablicy. Będzie ona używana do spisywania zadań koniecznych do realizacji w projekcie, oznaczaniu ich oraz przypisywaniu do osób, które zobowiążą się do ich realizacji.
Pierwszym krokiem jaki musimy wykonać w przypadku omawianego przykładu, będzie stworzenie nowej tablicy projektu. Stworzona tablica będzie widoczna na naszym ekranie roboczym dostępnym po zalogowaniu, tak jak to widać na poniższym zdjęciu:
Tworząc nową tablicę musimy się zdecydować co tak de facto chcemy zrobić. Stworzyć nową tablicę od podstaw, wykorzystać jakiś istniejący szablon, stworzyć grupę tablic...Na potrzeby tego przykładu wybiorę nową tablicę, nie skorzystam z szablonu, od podstaw przejdziemy przez jej konfigurację oraz kompozycję wyglądu. Od tej kompozycji właśnie na początku zaczynamy. Zdecydujmy zatem jakie nasza tablica będzie miała tło, jak będzie się nazywać oraz gdzie będzie widoczna:
Nowo utworzona tablica jest przygotowana do kolejnej konfiguracji. Realizację zadań w naszym projekcie możemy podzielić na kilka grup:
- zadania do zrobienia
- zadania w trakcie realizacji
- zadania chwilowo niemożliwe do zrobienia
- zadania zrealizowane
Po stworzeniu poszczególnych grup zadań od razu możemy przystąpić do dodawania pojedynczych zadań jakie należy zrealizować w projekcie:
Karta zadania jest bardzo bogata w szereg różnych elementów, związanych z tym, czego zadanie dotyczy, co trzeba zrobić, aby je zrealizować. Możemy dodawać do takich kart grafikę, listę pod zadań, przypisać ją do konkretnej osoby.
- listę podzadań
- dodać grafikę
- określić termin realizacji
- wybrać kolor etykiety
- wybrać kolor karty zadania
- przypisać do osoby, która ma je zrealizować
Tym sposobem przygotować możemy tyle zadań ile na dany moment potrzeba, aby rozpocząć pracę w projekcie. Zgodnie z przebiegiem prac zadania są przesuwane pomiędzy poszczególnymi kolumnami.
Samych tablic można stworzyć kilka, w zależności od tego ile projektów jednocześnie ma być na nich prowadzonych. Do tablicy zapraszamy użytkowników, którzy po otrzymaniu wiadomości mail zakładają konto i już po tym mogą z nami dzielić zadania i uczestniczyć w projekcie.
Zachęcam do korzystania z tego narzędzia, przetestowania pozostałych jego możliwości. Moje osobiste doświadczenia wskazują na to, że jest to dobry sposób na nadzorowanie prac jakie powinny być realizowane w projekcie.
0 Komentarze