Nieobecność na zajęciach nie przeszkadza...

 

Przeziębienie, grypa, cokolwiek...

To częsty powód nieobecności generującej zaległości, konieczność przepisywania zadań, uzupełniania notatek. Ale czy tak musi być ? A może by tak udostępnić zajęcia nieobecnym ?

Oczywiście jest taka możliwość ;-) Nie ma w tej chwili zbyt wielu ograniczeń związanych z publikacją materiałów, streem'owaniem treści. Może zatem przygotować zajęcia tak, aby uczniowie, którzy z różnych powodów nie mogą w nich uczestniczyć, mieli szansę na pozyskanie wiedzy, a nie tylko mechaniczne przepisanie notatek i uzupełnienie ćwiczeń. Z pomocą przychodzi nam platforma Screencastify


Co to w ogóle jest za aplikacja, co to za platforma ? Otóż, wyobraźmy sobie że uczeń może obejrzeć zajęcia. Może widzieć na ekranie to co uczniowie w klasie, widzieć nauczyciela, który omawia bieżący temat na lekcji. To jest właśnie Screencastify 

Jak to działa ? Już spieszę z odpowiedzią. 

W przeciwieństwie do dotychczas opisywanych narzędzi, to nie jest aplikacja web. Aby móc z niej skorzystać potrzebna jest przeglądarka internetowa. W tym przypadku konkretna jaką jest Google Chrome. 

Aplikacja ta jest jednym z rozszerzeń tej przeglądarki, czyli takim programem wewnętrznym, który dzięki niej może zostać uruchomiony na naszym komputerze. Aktualnie zainstalowane w przeglądarce rozszerzenia widoczne są po prawej stronie paska z adresem strony. U mnie wygląda to tak, kilka rozszerzeń mam już zainstalowanych ;-)


Jak go zainstalować ? Trzeba z dostępnego w sieci sklepu z dodatkami wybrać i zainstalować ten, który nas interesuje. W tym przypadku szukamy dodatku Screencastify na stronie https://chrome.google.com


Pobieramy i instalujemy dodatek do przeglądarki. Po tym zabiegu będzie się on już znajdował wśród innych dodatków jakie do tej pory instalowaliśmy. 

Po pierwszym uruchomieniu będziemy musieli zalogować się do narzędzia. Do tego będzie nam potrzebne konto Google, jeżeli go nie mamy, to trzeba je założyć. Jest to niezbędne do korzystania z tej aplikacji.


Po wyrażeniu zgody na wykorzystywanie mikrofonu i kamerki, zaakceptowaniu regulaminu, dostaniemy informację o gotowości do użycia. 

W ramach tego artykułu przygotujemy materiał o tym, jak korzystać z naszego bloga oraz co można na nim znaleźć ;-)

Przejdźmy zatem do omawianego narzędzia i uruchommy je na stronie z blogiem. Po uruchomieniu narzędzia należy zdecydować z jakich zasobów chcemy korzystać w czasie nagrywania: mikrofon, kamera...


Zaraz po tym możemy rozpocząć nagrywanie. Będzie ono jeszcze poprzedzone potwierdzeniem okna lub zakładki w przeglądarce, które chcemy nagrać. W prawym dolnym rogu znajdować się będzie podgląd z kamerki, w tym przypadku ja. W rzeczywistym zastosowaniu może to być nauczyciel, osoba która przygotowuje materiał, instruktaż, tutorial, jaki może być przekazany nieobecnym na lekcji uczniom.


W czasie nagrywania możemy korzystać z narzędzi przydatnych do wskazywania jakichś treści na dokumencie, który prezentujemy, zaznaczania czy też wyróżniania elementów, na które słuchacze w danym momencie mają zwrócić uwagę.




Po zakończeniu nagrywania przejdziemy na stronę, na której możemy nasz film delikatnie edytować np.: wyciąć interesujący nas fragment. 


Możemy do nagranego filmu dodać interaktywne pytania.

Na koniec, gdy nasz materiał jest już gotowy, udostępniamy go naszym uczniom. Możemy to zrobić generując bezpośredni link do filmu, przekazać go do naszej klasy stworzonej w narzędziu Google Classroom, ale o tym w innym artykule.


Oczywiście, to nie wszystkie możliwości jakie posiada to narzędzie. Mam nadzieję, że Was ono zainteresowało i znajdzie zastosowanie w Waszej pracy.

Osoby zainteresowane dodatkowymi informacjami dotyczącymi tego czy też innych omawianych na blogu narzędzi zachęcam do kontaktu poprzez formularz, zawsze możemy umówić się na szkolenie.

A tymczasem, materiał nagrany w czasie tworzenia tego artykułu wygląda tak...

Dziękuję za uwagę, pozdrawiam serdecznie i zachęcam do korzystania z Screencastify 

WM

Źródło zdjęcia

Prześlij komentarz

0 Komentarze