Zagrajmy w sprawdzanie wiedzy

 


Weryfikacja wiedzy ucznia może być dla niego przyjemna...

Czy to w ogóle możliwe ? Oczywiście ;-) Można połączyć te 2 rzeczy i w efekcie tego otrzymamy narzędzie łączące sprawdzanie wiedzy z grywalnością.

Zapraszam do przeczytania artykułu poświęconego narzędziu Gimkit. 

Gimkit to aplikacja webowa dostępna w przeglądarce internetowej. Klasycznie po jej uruchomieniu wymagane jest założenie konta w celu wykorzystywania możliwości jakie przygotowali dla nas autorzy tego narzędzia:


Aplikacja pozwala na zalogowanie się, założenie konta, przy użyciu istniejącego. Operatorem, u którego musimy mieć konto, aby z tego skorzystać jest Google.


W czasie rejestrowania otrzymamy kilka pytań o to w jakim kraju będziemy korzystać z aplikacji, w jakiej szkole i jaką tematykę zajęć prowadzimy. Po odpowiedzi na pytania przejdziemy do ekranu, na którym zdecydujemy, do której części narzędzia chcemy w tym momencie się dostać - części, w której możemy wykorzystać gotowe gry/quizy lub tej, w której będziemy je tworzyć.


W artykule przedstawię sposób wykorzystania gotowych quizów, dlatego przejdziemy do części "GimkitLive"


Poszukajmy jakiegoś quizu z fizyki...


Znajdziemy sporo testów poświęconych tej tematyce. W każdym z nich widzimy autora, który go stworzył, pytania jakie ułożył... Poszukajmy takiego, który spełni nasze oczekiwania.


Po wybraniu gotowego, interesującego nas testu możemy go skopiować do własnych zasobów, gdzie będziemy go mogli zmodyfikować i dostosować do własnych potrzeb.


Po operacji kopiowania test widoczny jest w naszych zasobach:


Możemy go zmodyfikować wedle uznania. Trzy kropeczki w kółeczku obok przycisków z prawej strony otwierają menu, w którym znajedziemy opcję "Edit"

Możemy przystąpić do modyfikacji. Zmienić istniejące pytania, dodać nowe.

Możemy sprawdzić odpowiedzi w znajdujących się w teście pytaniach. Sugeruję to zrobić, aby upewnić się, że są prawidłowe. 


Po weryfikacji, modyfikacji pytań możemy zadać uczniom test do rozwiązanie jako praca domowa lub praca na lekcji. Po tym decydujemy czy praca ma być samodzielna, czy zespołowa.


Przed nami już tylko szybka konfiguracja quizu (sposób gry np. na czas, muzyka w tle, tło itp.) i możemy zaczynać:


Uczniowie muszą otrzymać odpowiednie informacje, aby uruchomić test. Są to adres strony oraz kod dostępu jaki widzimy po uruchomieniu gry:


Uczniowie na swoich komputerach wpisują otrzymany kod i już mogą dołączyć do rywalizacji:


Podają swoje imię i decydują co chcą zrobić. Rozpocząć grę, wymienić zdobyte punkty na nagrody itp.


Uruchamiamy grę -  uczniowie podczas oczekiwania na jej rozpoczęcie mogą się rozgrzewać rysując sobie po tablicy ;-)


Pytania mogą posiadać odpowiedzi do wyboru...


Innym razem odpowiedź musimy wpisać:


Nauczyciel na swoim ekranie, który może np. zaprezentować na tablicy przy użyciu rzutnika, na bieżąco śledzi wyniki gry. Opcja przydatna przy grze zespołowej:



W omawianym przykładzie wybrałem grę na czas, przewidziane było 10 min. Uczniowie tak długo odpowiadają na pytania, aż skończy się czas. Zbierają w trakcie gry punkty.

Na zakończenie testu nauczyciel widzi wynik.


 Może także zapoznać się z raportem szczegółowym


Aplikacja jest dostępna także na smartfony co dodatkowo zwiększa jej atrakcyjność i możliwość wykorzystania na lekcji, zachęcając uczniów do skorzystania ze swoich telefonów.

Zachęcam do skorzystania z tego narzędzia. Dostępne jest pod adresem https://www.gimkit.com

Oczywiście to nie wszystkie jego możliwości, zapraszam do odkrywania pozostałych lub skorzystania z formularza kontaktowego i umówienia się na szkolenie z tego i wielu innych narzędzi TIK. 

WM


Prześlij komentarz

0 Komentarze